maandag 6 juni 2011

interieurontwerp boomkwekerij

Een langer lopend project waar ik op dit moment druk mee ben, is het interieurontwerp voor de entree, receptieruimte en presentatieruimte van een boomkwekerij. Eind vorig jaar werd ik door hen benaderd voor deze opdracht. Ik heb, naast 2 andere ontwerpers, de sfeer die ik voor ogen had en eerste ideeen voor deze opdracht gevisualiseerd. Op basis daarvan hebben ze voor PURE styling gekozen! Natuurlijk een ultieme opdracht waar ik erg blij mee ben, past precies in mijn straatje!
Uitganspunt voor mij was het product, het gebouw en de bijzonder mooie ligging van de boomkwekerij. Het was duidelijk dat het interieur warmte, groen, een tikkie design en klasse moest uitstralen.
Na een uitgebreide briefing van de opdrachtgever start het ontwerptraject met de indeling: dit is zowel een praktisch als esthetisch proces. Daarna komt de materialisering, verlichtingsplan en uitwerking van diverse zaken.
Nu ben ik bezig met overleg met interieurbouwer en electricien, het bestellen van materialen en meubels, uitzoeken van definitieve armaturen en finetunen van diverse zaken. Plan is dat eind september, begin oktober het project opgeleverd gaat worden....
Een aantal schetsen en materialen:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...